image
I SpEaK iN sILeNcE mOdE's Blog
image image image image
Monday, May 30, 2011

Hai semua.. Sorry la yer rini update blog dh mlm.
Al maklum la org bz.. <bz la sgt>
Apa2 je la kan...Korang amcm rini??
Okay semua..sehat???

Tak tahu nak berjoyah apa sebenrnya.
Tapi tbe2 terpk tentang orang yang tindik ntah dekat mana2..
Agak diaorg ni x sakit ke apa?
Pelik kan?? perlu ke pelik?
Ada yang kata ikot TREND, betulkah?haruskah?
Ntah apa2 la dorang ni.

Ada la kawan saya sorang dia tindik dkt lidah.
OMG! sakit kot. alangkah tergigit lidah dh sakit lagikan TINDIK!
Tindik telinga pun sakit.ayoyoyo..

Wurgh..tempat yang biasa diaorg tindik if dlm mulut adalah:

Ouchhh!!! Sakit k0t!

tindik bibir

tindik lidah

tindik anak tekak.

Tindik pipi.


Saya lak yang rasa ngilu.
Diorg ini buat semua ini x pikir risiko ke?
Nak cantik pun jangan la mengundang padah pada diri.
Macam mana la org nak npak kalu tindik dkt lidah.
Tak kan la nak jelir lidah 24h kan.
Apa2 je la di0rg ni asalkan dorg bahagia sudah lah.


Selain itu, berkemugkinan mengundang kesan sampingan yang lain.

Antara kesan:
1. Jangkitan selepas tindik di buat c0z mulut kita mengndungi berjuta-juta bakteria.
2. Pendarahan berterusan dan susah di kawal if tindikan terkena saluran darah.
3. Sakit dan bengkak akan berlaku
4. lidah menjadi bengkak, dan sukar untk bernafas, kecederaan gusi,geseran,
hilang deria rasa pada lidah, alahan pada logam, dan
penularan penyakit seperti 

, 
virus Herpes Simplex

sifilis

terutama jika tiada kawalan jangkitan semasa bertindik.

Fikirlah sebelum bertindak!

P/S: if korang suka ikot korang la kan... fikir risikonye jugak.

7:56 AM