image
I SpEaK iN sILeNcE mOdE's Blog
image image image image
Tuesday, May 31, 2011

Hai blogger sekalian...
Boring telah menguasai diriku 
mana tidaknya cuti4 bulan, lama sangat lol.
Gedix kan..Dh cuti bosan x cuti merungut2.
Haish, ni lah manusia...Ayoyoyo.. Bersyukkur la cuti lama
x payah nak fikir esemen, projek, test n seangkatan dengannya.

Rutin hari saya adalah on9 on9 dan terus on9.

Mak: Kamu x bosan ke ngadap laptop je. Sapa nak bayar bil?
         Kamu tahu x yang kadar elektrik dh naik..
Bella: Ala.... mak habis tu nak buat apa lagi. Elektrik naik ayah bayar. :)

Hehehehe,....dh kne marah pun saya still jgk ngadap lappy comel ini.
Okay la kan saya nk kongsi ngn korang tentang tajuk entry saya yg diatas 2,...npak x??
Kalau x nampak 3 kali jumaat lagi je la 2..huhuhu <gurau2 je>


Sila ambil PERHATIAN terhadap tajuk entry saya kali ini ye.
Ini semua adalah benar tak bohong..Tolonglah percaya.

Sebuah kajian di Guangzhou, China, mengatakan terlalu banyak menghabiskan masa
melayari internet akan mengalami tekanan perasaan. Lawrence Lam dari Sydney's
University Of Notre Dame's School Of Medicine juga membuat kesimpulan:

Tanda-tanda orang jadi tertekan:

  • menghabiskan masa sekurang-kurangnya 5-10jam di hadapan komputer.
  • perilaku gelisah
  • resah
  • mudah marah bila tidak berhadapan dengan komputer 
  • hilang minat untuk bersosial misalnya tidak berkumpul dengan kawan-kawan, sentiasa menolak untuk menghadiri acara perhimpunan keluarga dan kurang waktu dihabiskan bersama keluarga. 
Selain dari itu, faktor lain yang membuatkan seseorang itu makin parah
adalah kerana orang tersebut kurang tidur.

S0, pastikan anda2 semua tidak mengalami masalah tekanan 0k.. waspada!

p/s: kalau korang hadapi tekanan korang buat apa?

2:23 AM